تگ‌های آیتونز برای پادکست

تگ‌های آیتونز برای پادکست

سایت رادیو دال توسط سایت‌ساز استاتیک جکیل ساخته میشود. فید پادکست نیز از همین طریق و بر اساس یک قالب از پیش نوشته شده برای قسمت‌ها تولید میشود.

چند وقت پیش و پس از اضافه کردن بخش خلاصه‌ها، تصمیم گرفتم دستی به سر و روی سایر قسمت‌ها هم بکشم. یکی از این تمیزکاری‌ها مربوط به به فید پادکست بود.

در حین بررسی مستندات اپل برای تگ‌های قابل پذیرش، تعدادی تگ به دردبخور و کمتر شناخته‌شده‌تر در آیتونز برای پادکست‌ها به چشمم خورد که در ادامه لیستی از آنها را قرار میدهم.


‍itunes:block این تگ اجازه میدهد یک قسمت را از دایرکتوری پادکست خود بر روی اپل حذف کنید. برای مثال زمانی که میدانید محتوای یک قسمت ممکن است به حذف پادکست منجر شود، میتوانید برای حذف آن یک قسمت از این تگ استفاده کنید.

itunes:episodeType حالت پیش‌فرض Full است. دو حالت دیگر موجود است: Trailer برای پیش‌نمایش یک قسمت و Bonus برای قسمت‌‌های تکمیلی.

itunes:episode در صورتی که علاقمند هستید قسمت‌ها به صورتی ترتیبی منظم شوند می‌توانید این تگ را برای قسمت‌ها قرار داد.

itunes:category پادکست میتواند فید خود بیش از یک دسته‌بندی مشخص کند، اما تنها اولین گزینه توسط اپل به عنوان دسته‌بندی اصلی انتخاب میشود.

itunes:explicit هم برای برنامه و هم برای هر قسمت میتوان این تگ را مقداردهی کرد. true و false به عنوان مقادیر قابل قبول عنوان شده، اما از yes و no هم میتوان استفاده کرد. در مستندات گوگل‌پادکست حالت دوم به عنوان مقادیر قابل قبول عنوان شده.

itunes:new-feed-url آدرس فید جدید برای در صورت تغییر آدرس.

itunes:type مشخص میکند قسمت‌های این پادکست Episodic هستند یا Serial. این مقدار بر نحوه‌ی نمایش قسمت‌ها تاثیرگذار است. در حالت اپیزودیک جدیدترین قسمت در بالای لیست خواهد بود و تاریخ انتشار نمایش داده میشود. در حالت سریالی، آخرین قسمت و شماره‌ی آن قسمت به نمایش درمی‌آید.

برای مشاهده قالبی که فید رادیو دال بر اساس آن ساخته میشود به گیت‌هاب من سر بزنید.